liseberg.

Igår onsdag var patrik och jag på lisebergs julmarknad. Hur mysigt som helst! Vi gick länge runt och försökte vinna på diverse chokladhjul och annat....efter flera misslyckanden och med mig sägandes..
"du vinner aldrig ändå" varje gång innan han skulle försöka...
detta i hopp om att denna oskrivna tvärtom-regeln* skulle slå till...

*Ni vet det där...."Åh, jag önskar det blir snö på julafton..." säger man så händer det aldrig...
Att istället säga "Ne, usch snö på julafton vill jag inte ha!" vill jag gärna tro att det finns en liten tvärtomregel, nån liten gubbe som sitter i toppen av en gran nånstans där ute som liksom hör det och gör allt man säger, fast tvärtom.
I know....some girl, that Sara...

Hur som helst...Patrik uttryckte tydligt efter sina misslyckanden att "det här ar inte skicklighetsspel! Det är ju bara på skicklighetsspel som jag vinner på". Sagt och gjort....vidare till de berömda "klorna" två försök senare har jag en liten rosa anka i min hand....(en som jag förövrigt valde ut själv...)
Vidare...mot en såndär, pricka-så-många-bollar-du-kan-i-hatten-på-en-minut-kinda-thing.
Första försöket....jag gapskrattar....(för han tar det såå seriöst)....han misslyckas med tre bollar ifrån vinst...."håll tyst jag kan inte koncentrera mig!"
Andra försöket....Patrik börjar klä av sig....(oh yes....now he's dead serious) Bestämt ger han mig vantar halsduk och mössa..."håll detta, det är i vägen". Spelet startar igen...and my man is on FIRE! Damn!
Hahaha....han e så söööt....aja 27 bollar på en minut...(rekordet var 37 tror jag).
Vi fick välja mellan en nalle och en tomte....I took the tomte...när vi går där ifrån utbrister jag överlycklig..."Älskling, nu har vi julpynt!! Vi hittar ett till spel med sånt!" I'm qute I know.

Vi åkte sagoslottet....det är ett MÅSTE när man är på liseberg.

Det var kallt som i en isbjörns r*v!! Så efter massa fotande, och mysande drog vi oss hemåt...

Tack för en mysig dag älskling!

Kommentarer
Postat av: Putte

28 fick jag faktiskt... stjärnvinst var 31 =(

kul var det.. puss

2009-12-17 @ 16:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0