search and you will find, an uncut diamond in everyone.

- although, sometimes, you have to dig pretty deep.

Vintern är nu här på riktigt...har nu i över en vecka haft köldgrader
och som mest tror jag det har varit uppåt -20 på sina håll...love it!
Det ryktas om att det äntligen ska bli en vit jul här i Sverige,
vilket innebär att det är första vita julen på flera år...(nere i Jönköping that is)
Men jag och resten av min muminfamilj ska med våra korta knubbiga ben ta oss hemåt
mot mer välkända trakter...vi vill höra muminsvenskans fina klang!
Så vad ska jag säga mer än...
Mot Mumindalen!

as cold as ice...


vattenblomma.


ishockeyspelare i björnmossa.


pappa, mamma, barn.


thorns of ice.


a teardrop - för de som lämnat oss.

-såhär fina kort kan man ta uppe i vattenledningsparken i vintertid.

Var nyss i Ljungarumskyrkan och lyssnade på en liten "fjärde advents-konsert"...
För att vara lite kritisk tyckte jag inte att de sjöng alls bra.
De hade mic vilket inte hjälpte dem ett dugg. De kunde inte hantera dem över-huvud-taget...
ska man sjunga i mic måste man veta hur nära man ska stå...
Hur som, i slutet sjöng de koppången en helt underbar låt!!
Jag hörde den med Sissel Kyrkjeby första gångn på min födelsedag...och tårarna rann redan då...
Note to self: ladda ner den så du har något att lyssna på när du är i finland.
That's it for now....God jul!
Kram och puss!

Kommentarer
Postat av: Anne

fina bilder gumman!

Hoppas du får en riktigt fin julhelg!



puss å kraaam <3

2009-12-22 @ 20:01:28
URL: http://annenord.blogg.se/
Postat av: Putte

Vad fyndiga namn du kom på till bilderna =) imponerad <3

2009-12-22 @ 22:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0