sommarens första...

åskoväder är på gång.
Sitter ute på balkongen och det är riktigt varmt i luften fortfarande.
Graderna har i flera dagar nu legat på 30+ så nog har man längtat
efter lite regn så det rensar upp i luften och vattnar i allas land.

Kan trots att jag är sjukt rädd för åskan inte hjälpa att jag ändå
tycker det är lite mysigt att sitta här ensam
och med spänning vänta på en blixt och lite dunder.

Idag har jag även hunnit med att fixa iordning lite hemma....
har inte känt mig riktigt nöjd med hur inredningen är placerad...
men kan ju inte göra så stora förändringar när utrymmet är som det är...
Jag har också (som den hemmafru jag är) hunnit med att rensa
bland mina kryddor på balkongen och tagit in en hel del för torkning.
Så, nu hänger mina små kryddbuketter i köksfönstret och torkar.

oregano, citronmeliss, timjan, persilja.

Mamma och pappa har idag gett sig av på en vandringssemester till Österrike.
Önskar er all lycka....hoppas ni inte bryter några ben! ♥
Även lillstrumpa Heidi har gett sig av på resa. En äventyrsresa med Anna that is.
Till Equador. Uppdateringar har visat att de lever och har kommit fram men med 7h(?)
tidsskillnad kan man inte förvänta sig ett direkt svar på meddelanden.
Har även önskat dessa tu lycka på färden och hoppas att de kommer hem levande! ♥

Var för övrigt på loppis igår...skulle hitta lite saker...som jag naturligtvis inte hittade...
MEN, jag hittade världens mysigaste glasburk...som jag nu har godis i, tills vidare.
I bakgrunden syns mina kryddor igen:)


Vad har sommaren mer bjudit på hittills då?

Jo, jordgubbar har jag hunnit med att plocka, 2.5 kg blev det!
Samtliga är plockade i mammas och pappas land hemma på Haga.
Otroligt goda är de, kan inte få nog...trots att jag är allergisk:)
Tål visserligen de här bättre än köpta...


Mammas näckros har börjat blomma...
och fiskarna lever och har det gott i dammen!



Tills vidare....puss pch kram

UPDATE:
ÄNTLIGEN kom regnet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0