helgen som gått.

Fredagen
Vi började skolan i ottan tidigt som attan (7.30)
Herregud säger jag bara! En sjuk liten sara är inte gjord för
sådana tidiga mornar. Hela jag är fylld av
morgonhat, such as...."prata inte med mig",
"var inte morgonpigg och övertrevlig i min närhet"
Varför denna tidiga morgon då?
Jo vi skulle öva på vårat drama som vi imorgon, måndag ska
framföra för förskoleklassbarn:)
Numbert och det magiska räkneäventyret! (eller nått sånt)
Jag spelar farmor....hm...:) aja...det går nog...
Allt för barnen?
Jaja...var klara vid tio nånting...bjöd med
Maria och Pernilla på lite äppelpaj och kaffe...Maria och jag börjar nervöst leta efter
våra cyklar som vi parkerade vid skolan.....eller?
Nej, just det ja, vi GICK till skolan denna morgonen!
Tar istället sällskap med Pernilla till hennes bil....som hon parkerar vid den andra skolan....
men....den är ju stulen...eller??
Nej, just det ja, hon parkerade den precis utanför ENTRÈN till vår skola
för att hon skulle slippa gå så långt denna dag....
tji fick vi och tji fick hon med....
Ja, jag säger då det...morgonen började som sagt ALLTFÖR tidigt för oss alla tre!
Mys mys!! Efter det somnade jag en stund i sängen...
Då ringde nästa bästa vän Sara....det bar av till A6...trevligt!
Sen åkte jag hem....för ungefär fem minuter...för mamma bjöd på mat och såå...
Efter det var det meningen att vi skulle umgås hemma hos mig
och ha det musigt då patrik var och spelade poker.
Sagt och gjort!
Trevligt slut på en lite ovanligt jobbig fredag!

Lördagen
Den bjöd på musigt sällskap igen...Maria och Perdie
och jag åkte till Stallqvarn(s) diversehandel...(läs:loppis)
Lika musigt är det varje gång!!
(Att jag skriver musigt ibland har att göra med att vi [läs:alla som umgås med mig]
nu har börjat säga detta istället för mysigt...en liten parentes bara...)
Fikade en stund på pingstkyrkan....
Sen var det dags för oss allihopa att dela på oss...
Näste kvinna i kön var matilda..."everybody loves sara" ;)
Vi umgicks och hade det riktigt trevligt...som alltid....
beställde hem mat och bara va! Gilla'

Söndagen
...har nästan precis börjat...
då vi är två sjuklingar plus en skrikande katt här hemma
orkar vi inte så mycket....trots att det behövs städas, handlas,
hämtas pengar, umgås, och jag måste öva på dramat, och...och..och.....!!!
Eller så tar jag det bara lungt....dricker mitt nybryggda kaffe och äter min goda muffin
som mamma bakade till oss igår...
Stora muffins med stora äppelbitar och kanel i är underbart!

Trevlig söndag på er!!

Kram och puss

Kommentarer
Postat av: Putte

du glömde mina ögon ^^

2009-10-25 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0