Dag 1 - Vem är jag?

Den här frågan var inte helt enkel att svara på...men jag försöker...

Jag är:

Sara Patricia Sillanpää...
Tjej, kvinna, född 1986 i Finland.
Flyttade till Sverige runt år 1988 då min lillasyster föddes...
Vi skulle bara bo här några år, men har blivit kvar...
Har en familj, mamma, pappa, syster och bror...jag är äldst.
Sen har jag ju min egen lilla familj som hittills består av mig själv, sambon och
fästmannen Patrik och katterna Walle och Wilda.

Jag har två medborgarskap och två olika "fyra-sista-siffror" i personnummret.
Blev svensk medborgare förra året...fick därmed rösta för första gången i Sverige förra året också.
Jag talar svenska, finska, och engelska...snart spanska med...språk är lätt och otroligt kul!

Jag är en person som förändrats väldigt mycket under framförallt de senaste åren.
Jag skulle vilja påstå att jag är en väldigt glad, positiv och social tjej, men också en
tjej med stor vilja, bestämdhet och ett finskt, hett temperament.

Jag är omgiven av många underbara människor som var och en, varje dag lyckas,
på sitt sätt, göra mina dagar lättare och roligare!

Jag älskar att umgås med vänner och fika är något jag gärna gör mycket, länge
och helst varje dag! Jag är en god lyssnare och hjälpsam.
Vill inte se någon av mina vänner fara illa och är först på plats för att hjälpa till.
Om det så gäller att ge råd eller att bara lyssna så finns jag där!
Jag engagerar mig kanske ibland lite för mycket för att jag själv ska må bra
men det är svårt att stänga av känslorna...

Jag är en tjej som hatar att förlora, som får ett mindre berikat ordförråd och
börjar stamma när jag är stressad, irriterad eller arg.
Jag blir väldigt kramig efter något glas vin, bättre det än aggressiv...eller?
Jag blev kär väldigt lätt, då räckte det i princip med att en kille var snäll mot mig typ..
Sagt och gjort, jag blev kär i en kille första gången jag såg honom
och har varit kär i honom ända sedan 11/11-2002.
Jag pratar inte mycket bara i vaket tillstånd, utan jag pratar även i sömnen
och jag hatar snarkningar!

Jag är livrädd för döden. Jag stressar mycket...ofta i onödan.
Jag dricker kaffe fast jag inte borde. Jag tycker inte om Janssons frestelse.
Jag önskar ofta att mitt liv vore som i filmerna...allt blir bra i filmerna.
Jag älskar musikaler, min högsta dröm är att få vara med i en musikal i London

Jag har nog alltid varit pappas flicka, är nog det fortfarande egentligen...
En del av mamma är ibland min bästa vän...
Jag skulle göra allt för min lillasyster och lillebror!

Jag har påbörjat mitt sista år på högskolan och nästa år vi den här tiden
har jag tagit min förskollärarexamen!

Jag älskar barn, mina djur, min familj, Patrik såklart och egentligen hela mitt liv...men det finns såklart
stunder då man blir less på det mesta med, det kan inte vara annat än mänskligt att känna så.

Jag är väldigt estetisk av mig vad gäller att vara kreativ och att arbeta med händerna...
Jag sjunger numer i två olika körer, tar lektioner i solosång och har tagit tag i min träning igen...
så just nu är faktiskt livet på topp...men det kan ju ändras snabbt.

Gäller faktiskt att ta vara på varje dag!



Kommer inte på något mer just nu, kommer fylla på i efterhand om något riktigt viktigt glömdes bort...

Kommentarer
Postat av: Putte

fast nu svarade du ganske mycket på dag 2 med =)

2011-02-01 @ 16:50:16
Postat av: Anne

Tycker det var ett bra och välinformerande svar!!



Du är grym tjejen!



kram kram

2011-02-04 @ 18:51:56
URL: http://annenord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0